Konstrukce úsečky pod
aktivním úhlem
z příkazové řádky: sngKolmice
Funkce konstruuje úsečku pod aktivním úhlem z linie (nebo
oblouku) vybrané uživatelem. Délka úsečky se zadává, buď číselně v
dialogu, nebo graficky ve výkresu.
Uživatel nejprve vybere linii z které se bude konstruovat
úsečka, následně graficky zadá délku úsečky (pokud je délka úsečky
nastavená dialogem, určí z jaké strany se vykreslí) a nakonec ukáže
patu kolmice.
Jako linie jsou akceptovány objekty typu úsečka, křivka, 3dkřivka a
pblouk.
Povolené úhly pro konstrukci úsečky jsou v intervalu 0 <
aktivní úhel > 200gr.
Posuvník dialogu má nastaven krok 50gr.
Dialog je vytvořený jako nemodální, to znamená, že může být
neustále viditelný na obrazovce, podobně jako dialogy pro liniové,
nebo bodové značky. Samotný proces vytváření úsečky není zabudován
jako příkaz, je proto nutné pro zopakování stisknout tlačítko
KRESLI.
|