Helmertova
transformace
z příkazové řádky: sngHelmert
Helmertova transformace je transformací podobnostní, tzn. že se
transformací mění identické body.
Vstupem do programu jsou uživatelem vybrané objekty, které se
mají transformovat a identické body z obou souřadnicových soustav
(lokální i globální)
Při zadávání identických bodů uživatel v jednom kroku ukáže
zdrojovou (lokální) souřadnici a následně cílovou (globální). Pokud
jsou ukázány alespoň tři identické body, jsou v dialogu zobrazeny
odchylky pro identické body po následné transformaci. Pokud je
zadáno více identických bodů, je možné identický bod, který se
nejméně přimyká k transformovanému cíli vypustit volbou „Vypusť
nejhorší bod“. Dialog dále ukazuje hodnotu „Koeficient
ztotožnění“ což je v podstatě měřítko zvětšení/zmenšení. Údaj o
kilometrové chybě je přepočítaný koeficient ztotožnění pro lepší
orientaci.
Uživatel dále může určit, zda se mají transformací přepočítat i
úhly natočení textu a bodových značek.
Transformace není aplikována na objekty XLINE (kontrukční čára),
XRAY (paprsek), REGION, HATCH (šrafy) s výjimkou asociovaných a
objekty jako 3D SURFACE, 3D MESH a ostatní 3D plochy.
|