Funkce sloužící pro
vytvoření řezu z půdorysných informací a jeho pozdejší načtení do
nového výkresu.
z příkazové řádky: V_Rez
Po spuštění funkce se objeví dialogový panel s dotazem na
vytvoření řezné roviny :
Volba <Ručně>:
Znamená to, že uživatel zadá řeznou rovinu počátečním a koncovým
bodem ukázáním kurzoru na obrazovce, s tím, že rovina pohledu je
nalevo po směru zadání těchto bodů.
Volba <Podle vzoru>:
Znamená to, že uživatel zadá řeznou rovinu nepřímo, pomocí již
dříve vytvořeného řezu. V praxi to znamená, že uživatel při
vytváření řezu budovou u prvního půdorysu zadá určení řezné roviny
RUČNĚ a při dalších půdorysech se odkazuje na tento tzv.
prototypový. Tyto údaje (úhel natočení, body řezné roviny, bod
vložení) se zapisují vždy při vytvoření řezu do souboru s názvem,
složeném z názvu řezu a koncovky .rez.
Uživatel zadá řeznou rovinu a funkce zjistí které hrany řez
protíná a vykreslí po celé trase průsečíky této řezné roviny s
liniemi které protíná.
Uživatel může poté vytvářet místnosti s rovným stropem nebo
klenutým pomocí následujícího dialogu:
<S rovným stropem> <S klenutým stropem>
<Další prvky> <Rada> <Konec>
<Přerušit>
Upozornění: místnosti vytvářejte zadáním bodu zleva doprava, z
důvodu vykreslení místnosti na správnou stranu, to jest
nahoru.
Volba <Přerušit> umožní ukončit vytváření
řezu a s pozdějším možným obnovením činnosti. Tato funkce si na
disku vytváří pomocný soubor (REZ.$$$), v nemž má uloženy nezbytné
informace pro obnovení funkce. Pokud chcete funkci obnovit, stací
ji pouze spustit.
Poznámka Funkce na vytváření řezu si při
svém spuštění zkontroluje obsah proměnné USERI2, pokud obsahuje
hodnotu 1, znamená to, že má proběhnout obnovení přerušení a
načtení souboru REZ.$$$ (nastavení výšky podlahy,body řezné roviny,
index řezného objektu, atd.)
Volba <Konec> ukončí funkci a vytvoří z
nakreslených objektů blok, poté vloží do výkresu značky pro řezovou
rovinu.
Volba <Další prvky> umožní přepnout se na
další dialogový panel, pomocí kterého můžete vytvářet prvky v
pohledu:
Volba <Dvere> vykreslí dveře v pohledu.
Uživatel musí pouze ukázat linii dveří. Funkce prohledá v okolí
linie blok v hladine DIMVYSK s atributem "VYSKA" a z něho zjistí
výšku dveří a tu vydělí hodnotou obsaženou v proměnné DIMLFAC.
Pokud je metoda neúspěšná, dotáže se uživatele na výšku dveří.
Volba <Okno> vykreslí okno v pohledu. Uživatel
musí pouze ukázat linii okna a zadat výšku parapetu a výšku
okna.
Volba <Hrana> vykreslí hranu v pohledu.
Uživatel musí pouze ukázat lomový bod v půdoryse.
Volba <Schody> vykreslí schody v řezu nebo
pohledu. Uživatel nejdříve zadá výšku roviny u prvního schodu (pro
výškové umístění schodiště), převýšení schodištního ramene a počet
schodů, poslední dva údaje se požadují pro přesný výpocet výšky
stupně. Dále se zadávájí jednotlivé stupně, a to tak, že ukazujete
průsečíky řezné roviny s jednotlivými stupni a zároveň ukazujete
(volitelně) konec hrany stupně v pohledu. (konec hrany v pohledu se
ukazuje, pokud chcete vykreslit v řezu pohled na šikmé nebo točité
schodiště) Samozřejmě funkce nevykreslí kompletní konstrukci
schodiště, ale jakousi kostru, kterou později můžete editovat. I
přes toto omezení, je však tato funkce
výrazným přínosem při tvorbě řezu schodištěm.
Volba <Překlad> vykreslí v požadované výšce od
podlahy překlad v řezu, ukáží se jednotlivé průsečíky řezové roviny
s liniemi překladu a zadá výška překladu od podlahy.
Upozornění : Pokud jste vytvořili řez a funkci
ukončili normálně příkazem "KONEC",máte ještě možnost
se vrátit k dodělání případných nedodělků, pomocí funkce
"Načti a oprav řez" v roletovém menu
"Rekonstrukce\\Řezy".
|