Automatizovaná kresba
Automatická kresba podle předpisu spojnic je zabudována ve
funkci „Načtení bodů do výkresu.“
Funkce umí vkládat bodové značky, nebo kreslit spojnice (úsečky,
oblouky) podle kódu uvedených v seznamu souřadnic. Každý bod může
obsahovat současně, jak kódy pro značky, tak i pro spojnice a
identifikátory akce. Kódy bodu můžete editovat příkazem
sngImportKod.
Příklad souboru souřadnic s kódováním kresby:
1 741256.222 1033200.889 201.25 BZ S
// start čáry typu
BZ
2 741203.568 1033200.889 200.36 BZ
3 741190.970 1033213.471 200.47 SI S OPN15
4 741169.820 1033213.405 199.58 SIA S
5 741190.970 1033161.823 180.69 SI ZO OPN14
// začátek oblouku
typem čáry SI a zároveň odsadí o 14cm
6 741169.371 1033160.650 170.71 SIA ZO
7 741203.568 1033171.531 198.82 BZ CHB S
8 741206.300 1033147.980 198.93 SI OPN12 LA
// tímto bodem
prochází čára typu SI, odsadí jí výškově o 12cm a zároveň je tu
umístěna lampa definovaná kódem LA
9 741183.502 1033137.767 197.04 SIA SIC S
// tímto bodem
prochází čára typu SIA a zároveň začíná čára typu SIC
10 741227.473 1033143.140 198.15 SI KO CHB
// v tomto bodě končí
oblouk typem čáry SI a zároveň tínto bodem prochází chodník typem
čáry CHB
11 741212.927 1033128.612 198.26 SIA KO
12 741258.161 1033171.531 198.37 BZ U CH S SIC
13 741270.113 1033143.786 199.48 SI CH
14 741267.762 1033129.552 200.59 SIA
Ukázkový datový soubor se souřadnicemi je umístěn ve složce
GeoWinu.
Uživatelské kódy:
kde kód SI, SIA je linie silnice, kód BZ je budova zděná, LA je kód
pro značku lampy, kódy CH a CHB jsou kódy chodníku. Na neznámé kódy
se aplikace sama dotáže a doplní do aktuální šablony.
Kódy lze psát i ve stylu BZ.1 BZ.2 apod. Funkce převezme
nastavení z mateřského kódu.
Identifikátory akce:
S, jako start kresby nové
spojnice, musí být uvozen kódem linie, např.: SI S, kde SI je kód
pro linii silnice, pokud není uveden jako další identifikátor ZO,
kreslí se úsečka, pokud uveden je, začne kresba oblouku, Funkce
prohledá a pospojuje všechny body s kódem (v tomto případě)
SI, dokud nenarazí na konec souboru nebo řádek se startem stejného
identifikátoru linie (SI S).
SK, jako start křivky
(polyline2D/3D, dle nastavení GeoWinu), ostatní stejné jako u
identifikátoru S
U, jako uzavřít, nakreslí
úsečku/křivku z bodu u kterého je tento identifikátor, k
nejbližšímu předchozímu bodu s identifikátorem akce S nebo SK
(oba musí mít samozřejmě stejný kód linie)
ZO, jako začátek oblouku, tímto
bodem započne kresba oblouku, tento identifikátor může být uveden
spolu s identifikátorem S
KO, kresba oblouku je
ukončena
ZK, jako začátek kružnice,
kružnice není zapojena do přecházejících ani následujících akcí,
což znamená: pokud má kružnice stejný kód linie jako předcházející,
tak není kreslena spojnice z předchozího bodu do bodu s kódem
kružnice, je to bráno stejně, jako by bod měl identifikátor akce
S.
KK, jako konec kružnice, pokud je
v zadání mezi ZK a KK definován bod, funkce kružnici vytvoří, tak
aby procházela těmito třemi body, pokud je v zadání pouze ZK a KK,
funkce vytvoří kružnici tak, že bod s kódem ZK je středem kružnice
a poloměr je definován bodem s kódem KK, pokud budete pokračovat
linií o stejném kódu jako kružnice je třeba přiřadit identifikátor
akce S
TX, vloží do výkresu text
definovaný uživatelem za tímto identifikátorem, např. TXAhoj (bez
mezery!), vloží do výkresu text „Ahoj“.
OPN,OPD,OLN,OLD, jsou
identifikátory pro polohové a výškové odsazení linie/křivky. Za
tímto identifikátorem musí následovat hodnota výškové změny, např.
OPN15 značí osaď vpravo a výškově nahoru o 15cm, OLD15 by značilo
odsaď vlevo a výškově o 15cm dolů. Polohové odsazení je čteno z
aktuální šablony (Sekce Setting enviroment, položka
odsazeniSpojnic). Jednotky pro výškové odsazení jsou přednastaveny
na cm (sekce Setting
enviroment, položka jednotkyOdsazeni). Pokud je výškové
odsazení definováno hodnotou 0, tak v tomto bodě je i
vodorovné odsazení 0. Jakmile je definováno výškové odsazení, tak
platí do další změny, nebo do kódu s hodnotou 0.
DO, doplní poslední 3 pospojované
body do obdélníku (linie, křivka).
Poznámka:
Kódy T,N,TN jsou
vyhrazeny pro značky bodového pole.
Oblouky mohou být kresleny dvěma body (pak se nakreslí jako
tečna k posledně kreslené linii), nebo libovolným počtem bodů, s
tím že první tři body jsou vykresleny jako oblouk a další jako
tečné k předchozímu oblouku. Je vhodné identifikátory u akcí pro
čáry byly u sebe a kód pro bodové značky třeba na začátku nebo na
konci. Například: BZ S OPD14 SI OPN12 LA, v tomto bodě budou dvě
čáry s odsazením a umístěna bod.značka. Další možný zápis tohoto
kódu je LA BZ S OPD14 SI OPN12, nebo BZ S OPD14 LA SI OPN12. Není
možný tenro zápis BZ S LA OPN15, identifikátor odsazení už není
přiřazen čáře BZ, ale lampě!
Omezení:
Délka všech kódu na řádku je omezena na 50 znaků (včetně mezer) a
maximálně 20 kódů (mimo identifikátory akce, ty funkce automaticky
přiřadí ke kódu)
Nemohou být zadávány na jedné linii bezprostředně za sebou dva
oblouky, musí být mezi nimi alespoň jedna úsečka, prakticky to
znamená, že nemohou být za kódem linie identifikátory ZO KO.
Například SI ZO KO, kde SI je kód linie, je nepřípustné, ale SI ZO
BZ KO lze, kde BZ je kód budovy zděné.
Nastavení GeoWinu
Mapa, položka Kresba odsazených čar podle předpisu
spojnic
Kreslit příčky
spojnic, zda se budou spojovat vrcholy odsazované čáry s
původní, implicitní hodnota Ne (nekreslit)
Jednotky odsazení, v jakých jednotkách se budou zadávat
výšky, implicitní hodnota cm (centimetry)
Horizontální
odsazení, o kolik se bude odsazovat v horizintálním směru,
implicitně nastaveno 0.02
Odsazené
čáry do stejné hladiny, zda budou odsazované čáry
kresleny do stejné hladiny jako původní, nebo do hladiny určené
GeoWinem, implicitně 1 (do stejné hladiny)