Home
GeoWin DTM Prev Page Prev Page
GeoWin DTM
Popis programu
Poznámky k DMT
Nastavení
Trojúhelníková síť (TIN)
Trojúhelníková síť
Editace trojúhelníkové sítě
Načtení 3dploch
Sloučení TIN
Vybarvení trojúhelníkové sítě
STL Import/Export
Export souřadnic vrcholů
Export povinných hran
Hypsometrie
Objemová TIN
Mřížka bodů
Vrstevnice
Vrstevnice
Popis vrstevnic
Profil a řezy
Profil terénu
Značky pro příčné řezy
Editor nivelety
Návrhová linie
Popis sklonu nivelety
Aktualizace sklonů
Vložit výškovou kótu
Vypsat data nivelety
Vložit kolmé popisy
Přenesení řezu do profilu a situace
Přenesení vzorového řezu do situace
Přenesení profilu do situace
Přenesení 3dkřivky do profilu
Vytvoření příčných řezů ze vzorů nivelet
Přenesení profilu do řezů
Zakružovací oblouk
HEC-RAS vodní tok
Editace křivky
Vložení vrcholu do křivky
Vložení oblouku do 2dkřivky
Zrušení vrcholu křivky
Umístění křivky na terén
Převod oblouku na 3dkřivku
Převod 2dkřivky na 3dkřivku
Otočení směru křivky
Převod objektů na uzavřenou křivku
3d odsazení linie
Zjednodušení 3dkřivky
Editor výšek 3dkřivky
Převod 3DCURVE na 3dkřivku
Operace s body
Načtení souřadnic bodů ze souboru
Výpis souřadnic bodů do souboru
Vložení bodu do výkresu
Najít bod podle čísla
Editace bodu
Vykreslení bodu
Přečíslování bodů
Změna výšek
Hromadné doplnění bodů
Rozložení bodu na text
Automatická kresba
Kódy pro automatickou kresbu
Výpočty
Vytyčovací prvky oblouku
Výpočet objemu
Určení výšky bodu
Plocha
Spádnice
Ostatní
LandXML
Google Earth
Konkávní polygon
Technické šrafy
Přechodnicový oblouk
Mapové značky a linie
Převod kresby do 3D
Rozložení 3D plochy na křivku
Obnovení menu
Připojení rastru
Rozšířené mazání
Staničení křivky
WMS

Automatizovaná kresba podle kódů (předpisu spojnic)


Editor kódů



3D kresba odsazené výškové čáry
Kreslit příčky spojnic, zda se budou spojovat vrcholy odsazované čáry s původní, implicitní hodnota 0 (nekreslit)
Jednotky vert. odsazení, v jakých jednotkách se budou zadávat výšky, implicitní hodnota 100 (centimetry)
Horizontální odsazeni, o kolik se bude odsazovat v horizintálním směru, implicitně nastaveno 0.02
Odsazené čáry do stejné hladiny, zda budou odsazované čáry kresleny do stejné hladiny jako původní, nebo do hladiny určené GeoWinem, implicitně 1 (do stejné hladiny)

Pro nabídku objektů jsou prohledány složky ve vyhledávací cestě CADu.


Automatizovaná kresba podle kódů (předpisu spojnic)

Automatická kresba podle předpisu spojnic je zabudována ve funkci „Načtení bodů do výkresu.“

Funkce umí vkládat bodové značky, nebo kreslit spojnice (úsečky, oblouky) podle kódu uvedených v seznamu souřadnic. Každý bod může obsahovat současně, jak kódy pro značky, tak i pro spojnice a identifikátory akce.

Příklad souboru souřadnic s kódováním kresby:

3 741190.970 1033213.471 200.47 SI S OPN15 start čáry typu SI s vykreslením odsazené čáry o 14cm výše
4 741169.820 1033213.405 199.58 SIA S
5 741190.970 1033161.823 180.69 SI ZO OPN14 začátek oblouku typem čáry SI a zároveň odsadí o 14cm výše
6 741169.371 1033160.650 170.71 SIA ZO
7 741203.568 1033171.531 198.82 BZ CHB S
8 741206.300 1033147.980 198.93 SI OPN12 LA tímto bodem prochází čára typu SI, odsadí jí výškově o 12cm a zároveň je tu umístěna lampa definovaná kódem LA
9 741183.502 1033137.767 197.04 SIA SIC S tímto bodem prochází čára typu SIA a zároveň začíná čára typu SIC
10 741227.473 1033143.140 198.15 SI KO CHB v tomto bodě končí oblouk typem čáry SI a zároveň tínto bodem prochází chodník typem čáry CHB
11 741212.927 1033128.612 198.26 SIA KO
12 741258.161 1033171.531 198.37 BZ U CH S SIC čára BZ bude uzavřena, start čary CH, bodem zároveň prochází čára SIC
13 741270.113 1033143.786 199.48 SI CH
14 741267.762 1033129.552 200.59 SIA

Uživatelské kódy:
kde kód SI, SIA je linie silnice, kód BZ je budova zděná, LA je kód pro značku lampy, kódy CH a CHB jsou kódy chodníku. Na neznámé kódy se aplikace sama dotáže a doplní do registrů. Kódy lze psát i ve stylu BZ.1 BZ.2 apod. Funkce převezme nastavení z mateřského kódu.

Ukázkový datový soubor se souřadnicemi je umístěn ve složce GeoWin DTM.

Identifikátory akce:

S, jako start kresby nové spojnice, musí být uvozen kódem linie, např.: SI S, kde SI je kód pro linii silnice, pokud není uveden jako další identifikátor ZO, kreslí se úsečka, pokud uveden je, začne kresba oblouku, Funkce prohledá a pospojuje všechny body s kódem (v tomto případě) SI, dokud nenarazí na konec souboru nebo řádek se startem stejného identifikátoru linie (SI S).

SK, jako start křivky (polyline2D/3D, dle nastavení GeoWinu), ostatní stejné jako u identifikátoru S

U, jako uzavřít, nakreslí úsečku/křivku z bodu u kterého je tento identifikátor, k nejbližšímu předchozímu bodu s identifikátorem akce S nebo SK (oba musí mít samozřejmě stejný kód linie)

ZO, jako začátek oblouku, tímto bodem započne kresba oblouku, tento identifikátor může být uveden spolu s identifikátorem S

KO, kresba oblouku je ukončena

ZK, jako začátek kružnice, kružnice není zapojena do přecházejících ani následujících akcí, což znamená: pokud má kružnice stejný kód linie jako předcházející, tak není kreslena spojnice z předchozího bodu do bodu s kódem kružnice, je to bráno stejně, jako by bod měl identifikátor akce S.

KK, jako konec kružnice, pokud je v zadání mezi ZK a KK definován bod, funkce kružnici vytvoří, tak aby procházela těmito třemi body, pokud je v zadání pouze ZK a KK, funkce vytvoří kružnici tak, že bod s kódem ZK je středem kružnice a poloměr je definován bodem s kódem KK, pokud budete pokračovat linií o stejném kódu jako kružnice je třeba přiřadit identifikátor akce S

TX, vloží do výkresu text definovaný uživatelem za tímto identifikátorem, např. TXAhoj (bez mezery!), vloží do výkresu text „Ahoj“.

OPN,OPD,OLN,OLD, jsou identifikátory pro polohové a výškové odsazení linie/křivky. Za tímto identifikátorem musí následovat hodnota výškové změny, např. OPN15 značí osaď vpravo a výškově nahoru o 15cm, OLD15 by značilo odsaď vlevo a výškově o 15cm dolů. Polohové odsazení je definováno v Nastavení. Jednotky pro výškové odsazení jsou přednastaveny na cm (Nastavení / Kódovaná kresba / Jednotky vertikálního odsazení). Pokud je výškové odsazení definováno hodnotou 0, tak v tomto bodě je i vodorovné odsazení 0. Jakmile je definováno výškové odsazení, tak platí do další změny, nebo do kódu s hodnotou 0.

DO, doplní poslední 3 pospojované body do obdélníku (linie, křivka).

Poznámka:
Oblouky mohou být kresleny dvěma body (pak se nakreslí jako tečna k posledně kreslené linii), nebo libovolným počtem bodů, s tím že první tři body jsou vykresleny jako oblouk a další jako tečné k předchozímu oblouku. Je vhodné identifikátory u akcí pro čáry byly u sebe a kód pro bodové značky třeba na začátku nebo na konci. Například: BZ S OPD14 SI OPN12 LA, v tomto bodě budou dvě čáry s odsazením a umístěna bod.značka. Další možný zápis tohoto kódu je LA BZ S OPD14 SI OPN12, nebo BZ S OPD14 LA SI OPN12. Není možný tenro zápis BZ S LA OPN15, identifikátor odsazení už není přiřazen čáře BZ, ale lampě!

Omezení:

Délka všech kódu na řádku je omezena na 50 znaků (včetně mezer) a maximálně 20 kódů (mimo identifikátory akce, ty funkce automaticky přiřadí ke kódu)

Nemohou být zadávány na jedné linii bezprostředně za sebou dva oblouky, musí být mezi nimi alespoň jedna úsečka, prakticky to znamená, že nemohou být za kódem linie identifikátory ZO KO. Například SI ZO KO, kde SI je kód linie, je nepřípustné, ale SI ZO BZ KO lze, kde BZ je kód budovy zděné.




Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)